tisdag 7 september 2010

Ge upp?

I går träffade jag en bekant på gatan. Jag berättade om separationen och hon blev chockad. Vi pratade en stund och till slut sa hon: "Ja, det är klart, har man gjort allt man kan få man väl till slut ge upp." Det lustiga är att jag direkt reagerade på hennes ordval. Jag känner inte alls att jag har gett upp. För mig hade det varit att ge upp om jag hade stannat kvar i den situation jag levde i. Det jag gör nu är att ge mig själv, maken och barnen en chans att förändra och bygga något bra. Jag har inte alls gett upp. Jag har vågat gå framåt.

2 kommentarer:

  1. Hmm, hon valde nog lite fel ordval.
    Men folk ser ju fortfarande & ofta 'kärnfamiljen' som det ultimata och tänker utifrån det. Och på så sätt ser nog vissa det som att 'ge upp'.

    Men hur du tänker är helt rätt. Det är du som har vågat! Keep up! :)

    SvaraRadera
  2. Hej, randiga tankar, och tack för dina kommentarer.

    Jag vet att ordvalet är helt naturligt, något man bara säger, men jag kände så starkt att det inte var så jag såg på det. Det kanske till och med är det som gjort att jag tagit steget för att jag vägrar att ge upp det som är jag.

    SvaraRadera